Program ročníku 2019 je právě v přípravě. Nové aktivity přibývají každý den

RPG na programu

Apocalypse World
Něco se světem je špatně a já nevím co.
Nikdo netuší, jak k tomu došlo nebo proč. Možná to ani nikdo nikdy nevěděl. Ti nejstarší stále mají vzpomínky z dětství: města v plamenech, hroutící se společnost a její následný pád, rodiny zoufale se snaží uprchnout a podivné noci, za kterých žhnoucí obloha svým krvavým svitem měnila noc v den.
Svět se změnil. Rozhlédni se kolem sebe a nemůžeš to přehlédnout. Už není jako býval. Rozhodně ne. Když pak zavřeš své oči a otevřeš svou mysl: něco je špatně. Na hranicích vnímání je cosi kvílícího, všudypřítomného, plného nenávisti a hrůzy. A nikdo před tím, před tímto psychickým maelströmem, nenajde úniku.


Apocalypse World je skvělá hra Vincenta D. Bakera, která se dočkala mnoha napodobenin. Nyní si máte možnost zahrát originál, který je rychlý, intenzivní a podivnější, než jste si kdy dokázali vůbec představit.

Vypravěč: Tomáš "Tomislav" Mužík
Systém: Apocalypse World
Počet hráčů: 3-5
Beneath the metal sky
Vesmír. To ohlušující Ticho. Nekonečně rozlehlá, temná pláň, kde se všechno zdá až neskutečně daleko.
Některé věci jsou ale blíž, než byste čekali. Možná i mnohem blíž, než byste si je přáli… A najednou se ta nekonečně rozlehlá, temná pláň stává až příliš tísnivou…


Jste na palubě své lodi a míříte prozkoumat něco, co vypadá jako opuštěný vrak jen tak ledabyle plující vesmírem. Co se tam sakra stalo? A proč nikdo neodpovídá na vaše volání? Každý z vás tam chce. Každý ale nejspíš kvůli něčemu jinému…
Budeme hrát atmosférickou, hororovou hru s předpřipravenými postavami v systému Dread, který funguje pomocí jenga věže. Příběh je převzatý z pravidel hry.
Čekat tedy můžete: nějakou lehčí dávku tísně a hororový příběh. Jednoduchý systém, jehož pravidla nemusíte dopředu znát. Řešit budete konflikty s prostředím, ostatními a možná i sami se sebou. Nečekejte: číselně vyhustěné postavy, tabulky, krutý equip, ani hody kostkou.

Vypravěč: Barbora "Barča" Sádlíková
Systém: Dread
Počet hráčů: 4-5
Borůvkov
Malá vesnička plná poníků - vyrážíte sem za příbuznými/kamarády/prací, ale místo není takové, jak ho znáte. Bude to chtít všechen um, rozplést zdejší lapálie a vrátit do Borůvkova radost a pohodu.

Postavy se vytvoří na začátku hry - systém je jednoduchý a na deník se bude i kreslit! Tak na co čekáte, tohle si nemůžete nechat ujít (pokud jste se mnou hráli předchozí Poníky, můžete dojít se starým deníkem a hrát na 2. úrovni!)

Vypravěč: Sniper
Systém: Tails of Equestria
Počet hráčů: 3-5
Cesta do pekel
"Ve jménu Otce, Syna i Ducha svatého…Bůh s vámi…Než uctíme památku našeho Pána, zamysleme se nad svými hříchy… Hned na začátku bohoslužby mám chmurnou zprávu. Dnes ráno byla nalezena těla chlapců Ollieho Sullivana, Thomase Parkera a Petera Smithe. Policii o nich řekl jejich kamarád Samwell Blanchet, který je momentálně v péči lékařů. Těla všech chlapců byla znetvořena a rozdrásána. Ollie, Thomas a Peter bohužel nepřežili. Nechť zůstanou hluboko v myšlenkách každého z nás. Vyznávám se…

…Nejvyšší Bůh je můj štít – on je zachráncem upřímných! Pokud bude naše víra neotřesitelná aupřímná, náš Pán ochrání bohabojné, avšak nyní nás trestá za naši pýchu, naše hříchy. Ano, městovzkvétá, ale rozhlédněme se! Kvete zde hazard, obžerství, smilstvo. Jsme hříšníci, a pokud to půjde takto dál, setkáme se všichni na místě věčného utrpení! Tři mladé lidské životy na dně lomu! Pokudměly být ukončeny stvůrou či démonem, pak to byl zplozenec pekla, krmen našimi chybami a lačný po našem štěstí! Teď prosme Boha, ne, žádejme ho, aby se smiloval nad tou hrstkou hříchu, které říkáme Oakhill, a ušetřil alespoň mladého Sama, který ho v hospicu také prosí o smilování…

Modleme se…"


Příběhy Impéria (PI) jsou českou hrou na hraní rolí (RPG) od bratrů Ecthelionů, Jonáše a Kryštofa Ferencových. PI jsou jednou z mnoha her, které využívají RPG systém Fate (viz níže) a pojednávají o steampunkové a magické alternativní Viktoriánské Anglii (resp. Británii) popř. jiných částech světa v dobách největšího rozmachu Britského Impéria.

Prostředí hry je jejich velkou předností pro začátečníky, protože vychází z obecně známých a představitelných, mnohokrát filmově, seriálově či knižně ztvárněných reálií skutečné historie, k nimž pak přidává fantastické, popř. steampunkové prvky. Kdo zná Johnatana Strange a pana Norrella, bude si připadat jako doma.

Vypravěč: Jan "Lameroff" Nezbeda
Systém: Příběhy impéria
Časy se mění
Soцdrцzi д soцdrцžкy, žijeme v požehидиé době кomциismц! Tдto цtopie je všдк ve vážиém ohrožeиí, protože jдк si zдtím иejste vědomi, čдsy se měиí. Vyиález profesorд Ehrlichmдиид, osvobozeиého z rцкoц porдžeиé иěmecкé říše, Ehrlichmдииszeitgerät pдdl do rцкoц záкeřиých кдpitдlistů. Zдprodдиý profesorův дsisteиt doкtor Кhroиos vybдvil кдpitдlisty tдкzvдиými Кhroиovi čдsostroji, кteré иejsoц иičím jiиým иež цкrдdeиým prototypem Ehrlichmдииszeitgerätц.
Диo, cestováиí v čдse je sкцtečиostí д кřehкá soцčдsиost je иyиí v ohrožeиí кvůli zásдhům кдpitдlisticкých дgeиtů, кteré иejsoц иičím jiиým иež дкty čдsového terorismц. Идštěstí je zde „Odděleиí bráиící iиtegritц čдsц“, zкráceиě OBIČ, odvrдcející tyto hrozby díкy svým идdobyčejиým дgeиtům.
Právě Vy jste byli vybráиi к tomц stát se дgeиty OBIČ pro svůj идdějиý poteиciál pro cestováиí zpět čдsem. Čeкá Vás tдк cestд do miицlosti, дť цž do záкopů Prvиí světové válкy, ид dvůr Lцdvíкд XIV., иebo mezi divochy Дztecкé říše. Jдкo дgeиti OBIČ bцdete vždy tдm, кde je třebд. Кdyкoli.
Protože čдsy se měиí.
дle иeměly by.

Vypravěč: Ivo Denemark
Systém: Časy se mění
Počet hráčů: 2-5
Elf Pest in Short World! [ENG]
“Fecking elves,” the elder cursed and spat on the ground. “These woods are ours. There’ll be no fairies parading around and building their fecking tree houses so long as I draw breath. Thank fuck we’ve got exactly what it takes to drive them out, ey? Swampees! Bring the dirt you freaks love and worship so much. Greblins! Bring enough chaos to give your Dark Lord a stiffy in his grave. We, the ancient pre-dwarves, will bring the kind of violence that only pointy-eared leaf lickers deserve.”

Welcome to Short World, where three tribes of uncivilized small folk are sending out a sabotage mission to discourage wood elves from building a town in their territory. The chances of it going well are as small as our heroes, mainly because they’re all drunks, idiots, and overall shitbags.
We’ll be playing in a simple homebrew system that shares some similarities with D&D 5e. You’ll be choosing from 6 character sheets. It’ll be all fun and games, even after someone loses an eye.

GM: Angie
System: Homebrew, similar to DnD 5th Edition
Players: 3-5
File: Fallen London
Píše se rok 1890 - uplynulo dvacet osm let, co Zrádná Císařovna prodala Londýn Pánům Bazaru a jeho netopýří posli jej odnesli do Podsvětí. Na břehu Bezedného moře, ve skrytu před Sluncem, zákony reality neplatí, a ať si člověk z povrchu představuje cokoli, podivnost Padlého Londýna předčí jeho očekávání na tisíckrát. Vítej, lahodný příteli!

Potrhlá gotická fikce ve světě Fallen London, pro 4 hráče, kteří se nebojí šílenství, systém vlastní.

Vypravěč: Jay Filip
Systém: Sunless sea
Počet hráčů: 2-5
Hlubina
Což takhle si zahrát klasické podzemní dobrodružství – o velkých pokladech, nebezpečných protivnících, zákeřných pastech a odhalování ztracené historie?

Postavy jsou předpřipravené. Systém rád během hry vysvětlím, pokud bude třeba – i při hře rád poradím, není mým cílem vás nachytat na neznalostech.

Vypravěč: Sniper
Systém: DnD 5e
Počet hráčů: 3-5
Hostivický umrlec
V srdci Habsburské monarchie, půl dne cesty na západ od Prahy, projíždí vesnicemi skupina poutníků mířících do pražského čtyřměstí. Píše se rok 1604 a v Evropě je v předvečer války dosud nepoznaného rozměru cítit nervozita. Naše poutníky však nesvedla dohromady žádná hra protestantských a katolických šlechticů, ani zájmy císaře Rudolfa II. či jeho bratra, ale palčivá hádanka – kdo je mrtvá mladá žena nalezená za úplňku v Kalném rybníku a kdo je vrahem? Podaří se vypátrat skutečného vraha, nebo skončí na šibenici někdo z hrdinů?

Setting se odehrává na počátku 17. století v okolí vesnice Hostivice, kousek od Bílé Hory, která tak neslavně vstoupí o pár let později do dějin české země. Hraje se podle systému založeného na d100, v pravidlech Renaissance Deluxe, ty budou v originále připraveny k nahlédnutí, ale jejich znalost není nutností. Ke hře budou předpřipraveny postavy, které si hráči rozeberou.

Vypravěč: Štěpán "Tucci Jones" Tuček
Systém: D100
Počet hráčů: 2-5
Jailbreak [ENG]
It was not a quiet night: a sudden storm blew across the farmlands, bringing thunder and lightning. An old man and his wife looked out at the storm as it turned to hail. They discussed going to the cellar, deciding to do so only if the weather became more extreme.
They did not listen to the radio, so they didn’t hear the news. They didn’t try to call anyone, so they didn’t know their phone lines had been cut. They did not know there had been a jailbreak. They did not know a guard had been taken hostage by four convicts, convicts who had then seized a van on the highway. Maybe the wife briefly saw a face at the window and dismissed it as a trick of the light and her own fancy. Maybe the husband squinted his aged eyes into the storm. But their dog was quiet, their house was secure from the storm and neither really suspected.
They had no clue until they felt a cold draft from the direction of the back door, until they turned and saw a large man pointing a pistol at them. He was soaking wet, dressed in orange coveralls with “Surrey State Penitentiary” stenciled on the front and back. His eyes were wide but his voice was calm as he said “Do what we say and no one dies.” Then he looked over his shoulder and said “Icepick, bring in the others.


This is an official scenario with pre-made characters from the book “One Shots”. There are no NPCs, all is up to the players.

Vypravěč: Ewald
Systém: Unknown Armies 2nd ed
Počet hráčů: 5-9
Jiskra
Hans Schlingel pohladil svého synka po vlasech a usmál se.
„Rozdělat oheň není jen tak. Je třeba vědět, jak ho připravit, jak moc přiložit. Znát prostředí tak dobře, aby ho nesfoukl vítr nebo nezhasil déšť. Mít v záloze menší i větší dřevo na přikládání.“
Malý blonďatý hošík se se zájmem díval na svého otce a poslouchal.
„Oheň ti může dát vše a vše ti může vzít. Je jen na tobě, jak moc ho budeš udržovat a jak moc ho rozfoukáš.“
Hans sáhl pro zápalky.
„Nejdůležitější je ale jiskra. Bez jiskry oheň nevznikne a naopak, pokud v ohništi zůstala poslední jiskřička, lze z ní vykřesat nový plamen. Jiskra je začátek požáru, který může schvátit celý svět.“
Podal sirku chlapci a ten s ní neohrabaně škrtl. Hans mu sám vedl ruku k podlaze. Blýskavý plamínek začal poskakovat a poslušně trávil cestičku ze střelného prachu.
„My jsme ta jiskra, synku…“
Hans se podíval na vlhké katakomby Cášské katedrály, na barely plné střelného prachu a naposledy synka objal…


Příběhy Impéria (PI) jsou českou hrou na hraní rolí (RPG) od bratrů Ecthelionů, Jonáše a Kryštofa Ferencových. PI jsou jednou z mnoha her, které využívají RPG systém Fate (viz níže) a pojednávají o steampunkové a magické alternativní Viktoriánské Anglii (resp. Británii) popř. jiných částech světa v dobách největšího rozmachu Britského Impéria.

Prostředí hry je jejich velkou předností pro začátečníky, protože vychází z obecně známých a představitelných, mnohokrát filmově, seriálově či knižně ztvárněných reálií skutečné historie, k nimž pak přidává fantastické, popř. steampunkové prvky. Kdo zná Johnatana Strange a pana Norrella, bude si připadat jako doma.

Vypravěč: Jan "Lameroff" Nezbeda
Systém: Příběhy impéria
Počet hráčů: 3-6
Just another Friday afternoon… [ENG]
The client was a bit shady, but isn’t that how it always goes? You were hired to travel to the a beautiful, sunny little Mediterranean island in the, and keep a well hidden eye on a covert operative making some little exchanges. Ah well, nothing like a little bit of adventure in the sun. Especially when it pays this well. What could go wrong?

The PCs are independent operatives available for hire in the clandestine operations of the 90s. The WaRP system is an easy to use generic RPG system that allows for flexible and quick character generation and play. The party will be tasked with protecting a courier traveling to gather intel. The game will be perfect for beginners and experienced players alike.

Vypravěč: Ewald
Systém: WaRP
Počet hráčů: 3-5
Microscope: Kronika
Vesmírná kolonie bojující o přežití, zázračný meč, strašidelný dům na kopci či prokleté království…
Pojďme společně objevovat historii a vymyslet, co bude psáno v jejich kronice.


Na začátku společně vybereme téma kroniky a pak se pustíme do objevování, co je v ní psáno. Kronikou se budou prolínat témata, postavy i dědictví minulosti a dopředu nás budou pohánět nezodpovězené otázky. Náš příběh bude přesahovat desítky let, ale zároveň si budeme moci zahrát a vychutnat jednotlivé klíčové okamžiky.
Jde o netradiční RPG hrané v systému Microscope, kde jsou vypravěčské pravomoci rozděleny rovnoměrně mezi hráče a kreativitě se meze nekladou. Nejedná o klasické rpg typu DnD či Dračí doupě a nehraje se zde za jednu postavu. Hra je vhodná pro začátečníky i pokročilé, kteří se rádi podílí na tvorbě příběhu a světa.

Vypravěč: Berenika
Systém: Microscope game
Počet hráčů: 2-4
Noc
Tahle noc je příliš dlouhá. Slunce nevychází a obyvatelé Garnburgu mizí jeden po druhém. Stará věštkyně Gertruda říká, že zlo se skrývá ve staré ruině.
Můžeme čekat, ale lepší bude se zlu postavit. Nejspíše zemřeme, ale naděje umírá poslední.


Postavy jsou předpřipravené. Systém rád během hry vysvětlím, pokud bude třeba – i při hře rád poradím, není mým cílem vás nachytat na neznalostech.

Vypravěč: Sniper
Systém: Stříbrná Hlídka
Počet hráčů: 3-5
Numenera
Planeta Země miliardu let v budoucnosti. Slunce mělo dávno usmažit veškerý život, byla však přijata protiopatření. V průběhu osmi epoch – světů – byly civilizace s technologiemi překračujícími naše nejdivočejší představy střídány pády do nejhlubšího barbarství. Nanotechnologie, genetické inženýrství, hvězdné brány, dimenzionální cestování, formování planet a samotných hvězd, překonání potřeby hmotného těla – to vše a mnohem více bylo v průběhu času v lidských možnostech.
Nyní žije lidstvo v Devátém světě na troskách předchozích civilizací, kterým nerozumí. Tvář planety se změnila a je poznamenána jizvami kontinentálních rozměrů. Pravidelná řada kopců může být povrchem obřího stroje, jeskyně útrobami kosmické lodi nebo pradávnou laboratoří. Obávaný horský štít ukrývá superpočítač se zálibou v ovládání počasí. Po pláních kráčí chodící města a na nebi levitují krystalické monolity.
Divotvůrní nanové poroučí všudypřítomným neviditelným stroječkům a dokáží tak vytvořit ohnivou kouli či vyvěštit odpověď na svou otázku z datasféry. Někteří tvrdí, že všeuměl Jack vyšplhal po Stonku fazole – nepředstavitelně vysokém kabelu z uhlíkového vlákna – až na oběžnou dráhu, kde uloupil znalosti obrů.
Tak jako dávní předkové těžili v lesích dřevo a v horách kovy, pokouší se odvážlivci shromáždit dosud fungující technologické artefakty – numenéry, porozumět jim a využít je pro zlepšení každodenního života…


Numenéra využívá tzv. Cypher System vyvinutý v roce 2013 Monte Cookem původně právě pro tuto hru. Tento herní systém se opírá o dva základní pilíře, jimiž jsou jednak přímá úměra mezi investovaným úsilím (effort) a šancí na úspěch určité akce (zásobárny síly, rychlosti a intelektu zde fungují zároveň jako zdroje a výdrž), jednak časté používání jednorázových numenér – udělátek (cyphers), které jsou Devátém světě k nalezení na každém kroku a měly by mít co nejpodivnější různorodé efekty. Pravidla vysvětlím na místě, k dispozici budou předpřipravené postavy (osobní deníky jsou v angličtině, ale nejsou příliš rozsáhlé a všechny charakteristiky vysvětlím v rámci výkladu pravidel).

Vypravěč: Martin „Smaug“ Dvořák
Systém: Cypher System
Počet hráčů: 3-5
Pětilistá růže
V městečku Black Gate uprostřed hor a hlubokých lesů na americkém severozápadě právě probíhá Festival rubání dřeva. Zase se tu sejdete. Někteří z vás zde zůstali, jiní se vydali za studiem či prací do světa. Říkávali jste si Pětilistá růže. Všichni tak nějak tušíte, že nejspíš proto, že vás bylo pět. Tak proč jste k sakru jenom čtyři? Kdo byl ten pátý?

Black Gate působí navenek idylicky, ale jak už to tak bývá, pod krásnou fasádou šustí křídly noční můry a bují zločin. Možná za to může místní kokain, vyhlášený široko daleko. Možná za to může tajemná Černá Brána, podle které se městečko jmenuje. A o které vlastně nikdo neví, kde je. Ani nechce vědět. Radši. Mladý indiánský pomocník šerifa se tedy v práci nenudí zdaleka tak, jak by si snad někdo mohl myslet.

Chuubo's Marvelous Wish-Granting Engine je krásná hra od Jenny K. Moran. Má tři klíčové myšlenky, které jsou nové a cool: 
1) Vyhodnocovací systém, který je tiramisu z hlediska účinnosti, důstojnosti a přínosnosti.
2) Žánry a žánrové akce. 
3) Questy a příběhové arky.

Nebudete hrát klasické dobrodružství, ve kterém sehraný tým specialistů řeší nějaký úkol, ale každá postava bude mít svůj vlastní osobní příběh. Pravidla vysvětlím na místě, postavy budou připravené (s možností si je doladit). Setting bude trochu jiný než ten z pravidel, byť i z něho si leccos beru. Představte si jakýsi mix věcí jako je Life is strange nebo Twin Peaks.

Vypravěč: Jan "Karotka" Štěpánek
Systém: Chuubo's Marvelous Wish-Granting Engine
Počet hráčů: 3-5
Pláně zatracení
Čert ví proč jste se sem vydali. Ledové pláně jsou snad překonány, před vámi je Styxar, město zatracených. Dokážete to? A vzpomenete si vůbec, co? Paměť je to první, co zatracení ztrácejí…

Postavy jsou předpřipravené. Systém rád během hry vysvětlím, pokud bude třeba – i při hře rád poradím, není mým cílem vás nachytat na neznalostech.

Vypravěč: Sniper
Systém: Stříbrná Hlídka
Počet hráčů: 3-5
Poklad kapitána Smithersa
Je úsmevné, že snom každého piráta je násť bájny poklad a zbohatnúť. Pričom to pravé bohatstvo sú spomienky a príbeh, ktoré si tvorí na svojej ceste. Práve tu jeden z týchto príbehov začína a končí.

Dobrudružstvo so štipkou horroru a poriadnou dávkou adrenalínu v hard core setupe. Od hráčov sa očakáva dobrá znalosť classy, pravidiel a vytrýbený um. Dungeons & Dragons 5e je populárny table top RPG systém s jednoduchými pravidlami, kde väčšinu testov obstará hod d20.
Postavy doladíme ešte pred hrou.

Vypravěč: Michal Mikuš
Systém: DnD 5e
Počet hráčů: max 4
Skaza úľu Adrianopol-Secundus Kapitola I: Nový úsvit
“Povstaňte! Povstaňte proti teroru, hrôzovláde a bezcitnosti! Povstaňte proti tyranovi a falošným služobníkom Adepta! Povstaňte v mene Nebeského Cisára! Povstaňte...”

Časť slučky vzbúreneckého vysielania, definovaného ako Traitoris Majoris pre nelegálnu infiltráciu oficiálnej vox-siete, výzvy k odopretiu poslušnosti a nekvalitný signál. Prvá kapitola série prepojených príbehov, v ktorých sa hráči ujmú role rôznych postáv (pre každé dobrodružstvo unikátnych), ktorých osudy ovplyvnia udalosť, známu v Imperiálnych záznamoch ako Skaza úľu Adrianopol-Secundus. Nový úsvit ich dá role role revolucionárov, ktorí chcú zvrhnúť tyranskú vládu, ktorá sa navyše spreneverila základom Viery. Ale nie je to také jednoduché... Hra nie je vhodná pre úplných začiatočníkov, znalosť sveta Warhammer 40,000 nie je nutná. Hra bude pomerne brutálna, naturalistická a dokonca môže obsahovať čierny humor.

Názov: Skaza úľu Adrianopol-Secundus Kapitola I: Nový úsvit
Žáner: revolučno-oslobodenecko-nihilistický survival horror
Systém: zjednodušený Warhammer 40,000 RPG Wrath and Glory
Gamemaster: Michal Cáp
Počet hráčov: 2-5, na výber budú predpripravené postavy
Skaza úľu Adrianopol-Secundus Kapitola II:Najdlhší deň
“Záložný batalión okamžite nasadať! Securitas hlásia teroristov a kacírov blízko kaplnky
+++interferencia+++ Polosvätej! Potrebujeme podporu, okamžite zdvihnite svoje
+++interferencia+++URVAAA majú tu
+++interferencia+++ožný batalión kde ste?! Potrebujeme podporu lebo inak”
+++ spojenie prerušené+++


Posledná komunikácia medzi operačným velením 239. regimentu Planetárnych Obranných síl a jeho záložným bataliónom. Druhá kapitola série prepojených príbehov, v ktorých sa hráči ujmú role rôznych postáv (pre každé dobrodružstvo unikátnych), ktorých osudy ovplyvnia udalosť, známu v Imperiálnych záznamoch ako Skaza úľu Adrianopol-Secundus. Najdlhší deň ich ich zavedie medzi narýchlo mobilizovaných obrancov úľu snažiacich sa potlačiť nečakané povstanie. Ich voľby a rozhodnutia ich môžu zaviesť úplne inde... Hra nie je vhodná pre úplných začiatočníkov, znalosť sveta Warhammer 40,000 nie je nutná. Hra bude pomerne brutálna, naturalistická a dokonca môže obsahovať čierny humor.

Názov: Skaza úľu Adrianopol-Secundus Kapitola II: Najdlhší deň
Žáner: counterinsurgency-warcrimes-morality survival horror
Systém: zjednodušený Warhammer 40,000 RPG Wrath and Glory
Gamemaster: Michal Cáp
Počet hráčov: 2-5, na výber budú predpripravené postavy
Skaza úľu Adrianopol-Secundus Kapitola III: Pád v tieňoch súmraku
“Situácia sa vymkla kontrole. Aktivujte spáčov. Identifikujte vektory a určite ich status. Vyšetriť. Explikovať. Informovať. V prípade nutnosti terminovať. Hrozí posledná sankcia.”

Šifrovaná astrotelepatická správa, stupeň utajenia Inquis Extremis Minor Tretia kapitola série prepojených príbehov, v ktorých sa hráči ujmú role rôznych postáv (pre každé dobrodružstvo unikátnych), ktorých osudy ovplyvnia udalosť, známu v Imperiálnych záznamoch ako Skaza úľu Adrianopol-Secundus. Pád v tieňoch súmraku sa odohráva v temných zákutiach moci a konšpirácie, kde sa protagonisti snažia zistiť, aký je vlastne osud prekliateho úľu a jeho obyvateľov. Odhalenia môžu stáť viac než príčetnosť a dušu... Hra nie je vhodná pre úplných začiatočníkov, znalosť sveta Warhammer 40,000 nie je nutná. Hra bude pomerne brutálna, naturalistická a dokonca môže obsahovať čierny humor.

Názov: Skaza úľu Adrianopol-Secundus Kapitola III: Pád v tieňoch súmraku
Žáner: counterinsurgency-warcrimes-morality survival horror
Systém: zjednodušený Warhammer 40,000 RPG Wrath and Glory
Gamemaster: Michal Cáp
Počet hráčov: 2-5, na výber budú predpripravené postavy
Skaza úľu Adrianopol-Secundus Kapitola IV: Polnoc v čiernej a striebornej
+++ stupeň utajenia Inquis Extremis Major+++
+++reklasifikovať incident z Majoris na Extremis-II, možnosť Terminus+++
+++ kontaktujte Magistra Militant+++
+++Vigilus in Mortis/Malleus?+++
+++ Obscurus?+++
+++ Nech nikto neprežije+++
+++Cisár sa zmiluje nad ich duśami+++


Táto komunikácia sa nikdy neodohrala.
Štvrtá kapitola série prepojených príbehov, v ktorých sa hráči ujmú role rôznych postáv (pre každé dobrodružstvo unikátnych), ktorých osudy ovplyvnia udalosť, známu v Imperiálnych záznamoch ako Skaza úľu Adrianopol-Secundus. Polnoc v čiernej a striebornej uvedie hráčov do role vykonávateľov osudu a skazy. Oni budú hnev. Oni budú okovaná päsť. Oni budú spravodlivý oheň. Temnota bude odhalená a postavia sa jej anjeli smrti. Hra nie je vhodná pre úplných začiatočníkov, znalosť sveta Warhammer 40,000 nie je nutná. Hra bude pomerne brutálna, naturalistická a dokonca môže obsahovať čierny humor.

Názov: Skaza úľu Adrianopol-Secundus Kapitola IV: Polnoc v čiernej a striebornej
Žáner: vyvražďovacia rubanica (hráčske postavy budú survival horror pre NPCčka)
Systém: zjednodušený Warhammer 40,000 RPG Wrath and Glory
Gamemaster: Michal Cáp
Počet hráčov: 2-5, na výber budú predpripravené postavy
Star Trek – Nová generace
"If you can't take a little bloody nose, maybe you ought to go back home, and crawl under your bed. It's not safe out here! It's wondrous...with treasures to satiate desires both subtle and gross; but it's not for the timid." ― Q

V RPG Star Trek Adventures se vžijete do role důstojníků Hvězdné flotily a povedete svoji hvězdnou loď až za nejzazší hranici.
Připravené dobrodružství se odehrává v období Nové Generace a je zkrácenou verzí startovní kampaně. Hráči by si během něj měli vyzkoušet většinu herních mechanik včetně bitev masivních vesmírných lodí. Jakožto posádka lodi USS Magellan, jedné ze sesterských lodí slavné Picardovy USS Enterprise-D, se vydáte vyšetřit zmizení vědeckého plavidla, které testovalo experimentální pohon, který by znamenal revoluci v cestování nadsvětelnou rychlostí. Připravte se na kvalitní dávku SCI-FI klišé, technoblábolů a etických dilemat.
Postavy budou připraveny, ale pokud máte zájem o vytvoření vlastních, ozvěte se vypravěči.

Vypravěč: Jan Chmelař
Systém: Star Trek: Adventures
Počet hráčů: 3-5
Sunless sea
Ahoj, lahodný příteli! Vítám tě na své lodi... 

Přijmi sklenku houbového vína na uvítanou a pojď se mnou objevovat obrovské podzemní moře a jeho ostrovy ukrývající řadu příběhů a tajemství.
Bojuj po mém boku s mořskými příšerami, s hladem, hrůzou a zradou.
Zažij lásku, prodej svou duši, zblázni se, jez posádku…

Tvá Kapitánka Anabel Lee.


Svět Sunless Sea je originální, děsivý, ale zároveň krásný. Představte si, že zkřížíte knihy Julese Vernea, H.P. Lovecrahta a Terryho Pratchetta.
Můžete ho zažít ve hře Sunless Sea nebo částečně také v browserovém Fallen London.

Příběhové Skyfarer RPG vyšlo zdarma jako bonus ke hře Sunless Skies (pokračování SS)
https://www.failbettergames.com/skyfarer/
Na rozdíl od zmíněných PC her, ve kterých hrajete kapitána a důstojníky máte k tomu, abyste je zval na večeři a objevoval jejich příběhy, zde budete hrát právě je.  Kapitán bude v pozadí, protože… je neschopný? opilý? nemocný? v bezvědomí? zbláznil se? či je jen pouhou skupinovou iluzí?

Vypravěč: Jan „Karotka“ Štěpánek
Systém: skyfarer
Počet hráčů: 3-6
Trosečníci
Družina dobrodruhov stroskotá na neznámom ostrove. Bez zbraní, bez výbavy a zdá sa, že i bez vyhliadok na budúcnosť. Naviac sa zdá, že i čas hrá proti nim. Dokážu sa zachrániť a nájsť cestu z ostrova skôr, ako bude príliš neskoro ? Postavy budú predpripravené a rozdáme si ich na mieste.

Dobrudružstvo je vhodné pre hráčov, ktorí už majú skúsenosť s hraním RPG.
DnD 5th edition. Tradiční hra v moderním podání se vším fantasy hávem, který k tomu patří.
Nažhavte kostky, připravte tužky a gumy.

Vypravěč: Michal Mikuš
Systém: DnD 5 th edition
Počet hráčů: 2-5
Volání divočiny
Detektiv Caldwell kráčel úzkými uličkami Londýna a zamyšleně přežvykoval doutník. Vedle něj kráčel o něco mladší a živější pobočník Terry Newman. „Šéfe, poslední dobou se tu dějou fakt divný věci. Nejdřív ty divný jevy na obloze, pak začali šílet ptáci, a teď ty útoky. A dnes ta žena. Proč se ptala zrovna na Percyho? Já toho kluka znám, je to student, co si přivydělává v různých obchodech jako pomocná síla. Mouše by neublížil. Tak co po něm chtěla tak podezřelá osoba?“ Detektiv chvíli mlčel, poté vytáhl doutník z úst a hrubým hlasem odpověděl:
„Možná, Terry, že Percy má dvojí život. Ta žena nevypadala zrovna…přirozeně, jestli víš, co myslím. V Londýně je spousta cizinců, ale tahle vypadala ÚPLNĚ cize. Neřekls jí nic, že ne? Znáš přece protokol.“
„Ne, neřekl, vlastně jsem ji dost odbyl. Nevypadala spokojeně. Říkala něco o tom, že spravedlnosti bude učiněno…“
Terryho hlas přerušilo krátké štěknutí. Oba pracovníci Scotland Yardu se pomalu otočili a Terry jen tak mimoděk dořekl.
„Za dost… doprdele, šéfe, kde se vzali vlci v centru Londýna?“
Detektiv vložil doutník do úst a sáhl pro pistoli.
„Poslední dobou se tu fakt dějou podivný věci…“


Příběhy Impéria (PI) jsou českou hrou na hraní rolí (RPG) od bratrů Ecthelionů, Jonáše a Kryštofa Ferencových. PI jsou jednou z mnoha her, které využívají RPG systém Fate (viz níže) a pojednávají o steampunkové a magické alternativní Viktoriánské Anglii (resp. Británii) popř. jiných částech světa v dobách největšího rozmachu Britského Impéria.

Prostředí hry je jejich velkou předností pro začátečníky, protože vychází z obecně známých a představitelných, mnohokrát filmově, seriálově či knižně ztvárněných reálií skutečné historie, k nimž pak přidává fantastické, popř. steampunkové prvky. Kdo zná Johnatana Strange a pana Norrella, bude si připadat jako doma.

Vypravěč: Jan "Lameroff" Nezbeda
Systém: Příběhy impéria
Počet hráčů 3-6
Vražda na vzducholodi Excelsior
Gentlemani, dámy, obchodníci, vědci i dobrodruzi na cestě z průměrně zábavné dovolené v Egyptě. Poklidná cesta luxusní vzducholodí Excelsior je prodchnuta loučením se s orientální atmosférou. Uvolněná atmosféra plavby je však narušena zcela negentlemansky, totiž vraždou. Jak si s tajemnými úkazy a podezřelými cestujícími poradí partička svérázných dobrodruhů je jen na vás.

Systém Genesys je založen na tzv.“narrative dice“. Hody jsou jednoduché a intuitivní a zcela bez čísel! Jak hod interpretovat a posunout příběh dál je na vůli hráče (pod supervizí vypravěče). Systém elegantně kombinuje volnost otevřených systémů typu Fate, ale udržuje poněkud výraznější pravidlové mantinely (a podporuje kostkový fetiš). Systém je jednoduchý a intuitivní a vhodný i pro začátečníky.

Vypravěč: Vašek Valtr
Systém: Genesys
Počet hráčů: 2-5
Zendar’s tower [ENG]
The wizard Zendar has not been heard of for several years and many suspects he is no longer among the living. Investigate and if he still lives and if he doesn't then he won't mind if you take a few things. What could possibly go wrong?

Classical DnD 5 th edition at it’s best. Return to the old classic crawl through dungeon, or ehm, tower, and enjoy all the troubles, enemies and traps along the way. Characters will be prepared ahead, rules will be explained at the spot and plenty of advanced rules could be made into easier form to fit this one shot.

GM: Steven Wilson
System: DnD 5 th edition
Players: 3-5