Program ročníku 2021 je právě v přípravě. Nové aktivity přibývají každý den

RPG na programu

11. hodina
Existuje místo, kde voda, vzduch, zvířata a dokonce i rostliny se pokoušejí vás zabít. Jsou zde listy rostlin tak toxické, že pouhý dotek způsobí bolesti dohánějící k sebevraždě. Jsou zde zvířata, co jedinou ranou zabijí dospělého člověka. A lidé jsou zde tak krásní a svalnatí, že jsou žádaným zbožím v zahraničí.... mluvím samozřejmě o Austrálii. A pokud to vynásobíte padesáti, dostanete planetu Catashan - zahrajete si za elitní jednotku z této planety, která pomáhá zbytku Imperiální gardy bránit lidstvo v celé galaxii ve jménu Boha-Císaře.

Systém je vlastní, používající kartičky k určení, co postava v boji dělá a jak to upravuje její čísla (přesunujícího je těžší trefit, ale sám nemá přesnost, apod.). Postavy jsou předvytvořené.

Vypravěč: František "Sniper" Neznaj
Systém: vlastní
Počet hráčů: 3-5
Apocalypse World
Něco se světem je špatně a já nevím co.
Nikdo netuší, jak k tomu došlo nebo proč. Možná to ani nikdo nikdy nevěděl. Ti nejstarší stále mají vzpomínky z dětství: města v plamenech, hroutící se společnost a její následný pád, rodiny zoufale se snaží uprchnout a podivné noci, za kterých žhnoucí obloha svým krvavým svitem měnila noc v den.
Svět se změnil. Rozhlédni se kolem sebe a nemůžeš to přehlédnout. Už není jako býval. Rozhodně ne. Když pak zavřeš své oči a otevřeš svou mysl: něco je špatně. Na hranicích vnímání je cosi kvílícího, všudypřítomného, plného nenávisti a hrůzy. A nikdo před tím, před tímto psychickým maelströmem, nenajde úniku.


Apocalypse World je skvělá hra Vincenta D. Bakera, která se dočkala mnoha napodobenin. Nyní si máte možnost zahrát originál, který je rychlý, intenzivní a podivnější, než jste si kdy dokázali vůbec představit.

Vypravěč: Tomáš "Tomislav" Mužík
Systém: Apocalypse World
Počet hráčů: max. 5
Barovijská balada
„Hrad Ravenloft, cieľ našej výpravy“ vystrie ruku mladá žena v plátovej zbroji. „Bude to dlhá cesta“ náhle prudko otočí hlavou k potemnelému lesu odkiaľ zaznie hlasné zavytie divokej šelmy
Hovorí sa, že kto raz Baroviu navštívi, už v nej zostane až do smrti. V tom prísloví je však schovanej viac pravdy, ako sa na prvé počutie môže zdať. Matička noc a Ranný pán, nech Vaše kroky sprevádzajú.


Barovijská balada je dobrodružný scénár so strašidelnými a mysterióznymi prvkami. Settingom se jedná o spin-off legendárnej D&D kampane Curse of Strahd.
Hra je viac vhodná pre hráčov, ktorí už majú skúsenosti s hraním RPG hier a kladie i väčšie nároky na vynaliezavosť a dôvtip.
D&D 5e patrí k jednoduchším herným systémom, kde väčšinu testov rozhodne hod 20 stennej kocky. Postavy budú predpripravené a rozdáme si ich na mieste.
Úroveň postáv bude 2. Výhodou (pre plynulosť hry) je základná znalosť anglického jazyka.
Dobrodružstvo už bolo v rámci Žižconu uvedené v roku 2020.

Vypravěč: Michal "Drake" Mikuš
Systém: D&D 5e
Počet hráčů: 4
Borůvkové koláče
Jak lépe si zpříjemnit letní dny, než v kruhu přátel a s těmi nejlepšími borůvkovými koláči. Někdo se tuhle pohodu ale snaží zkazit. Kdo způsobil výbuch uprostřed vesnice?

V blízké vesnici se bude konat vyhlášená soutěž v pečení borůvkových koláčů. A samozřejmě jejich pojídání. Z blízka i z daleka přijedou nadšenci do jídla. A vy u toho nesmíte chybět. Dva nejlepší pekaři jsou proslulí svou rivalitou, díky které jsou jejich koláče rok od roku lepší. A co by se taky mohlo pokazit na vesnické zábavě?
Staň se jedním z družiny dobrodruhů, kteří se po náročných dobrodružstvích vypraví užít si trochu zábavy. Ale potíže se jim nevyhnou ani tady. Můžeš se těšit na fantasy povolání, boje s nestvůrami a zkoumání podivných událostí. Ale hlavně na společné vytváření příbehu, který bude naprosto jedinečný.
Hra bude v systému Dungeons and Dragons 5. edice, s pravidly samozřejmě v češtině. Chcete zjistit, jak takový systém funguje? Případně DnD znáte a chcete si zahrát? Nebo vás láká bříběh a společné vyprávění? Všichni jste vítáni. Veškerá potřebná pravidla budou při hře vysvětlena a postavy budou připravené, takže žádné znalosti do začátku nejsou nutné. Vhodné pro začátečníky i zkušené hráče.

Vypravěč: Demonica
Systém: D&D 5e
Počet hráčů: 5
Cesta poslednej nádeje
„Koľko ich pošlo dnes ?“ spýtal sa staršina. Muž v koženej zbroji, ako odpoveď len mlčky vystrel štyri prsty na pravej ruke. Staršinove oči sa nepatrne zúžili. „Pošli po nich“ kývol hlavou mužovi v zbroji, ktorý len prikývol a odišiel. „Oni uspejú ... musia ...“

Cesta poslednej nádeje je dobrodružný príbeh, v ktorom sa vydáte na strastiplnú cestu so snahou zachrániť osud vašej rodnej dedinky. Cesta vás zavedie na tajuplné miesta a preverí jak vaše bojové schopnosti, tak i dôvtip a charakter.
D&D 5e patrí k jednoduchším herným systémom, kde väčšinu testov rozhodne hod 20 stennej kocky. Postavy budú predpripravené a rozdáme si ich na mieste. Úroveň postáv bude 2. Výhodou (pre plynulosť hry) je základná znalosť anglického jazyka.

Vypravěč: Michal "Drake" Mikuš
Systém: D&D 5e
Počet hráčů: 4
Dlouhé zimní noci
Lex Arcana se odehrává v alternativní realitě, kde západní Římská říše nikdy nezanikla. Naopak, říše je po staletí na vrcholu své moci, politický stabilní a s početnými pohraničními posádkami a pevnostmi. Vděčí tomu řadě schopných císařů s věšteckými schopnostmi a podpoře římských bohů. Ovšem staletí stagnace nesou vlastní rizika a šíří se nové zvěsti. Zvěsti o nekromantech v Egyptě, krvelačných druidech v Germánii a uctívačích démonů v Babylonii. Jedná se o nové protivníky, které nebojují na bitevním poli, ale pomocí temné magie. Nestojí ve světle dne, ale schovávají se ve temnotě noci. Hnán temnými vizemi, císař Theodomirus vyhlásil nový zákon. Lex Arcana. Zákon, který pověřuje pretoriánskou gardu úkolem naverbovat 600 mužů a žen, kteří budou vyhledávat a eliminovat tyto hrozby. Kohorty Auxiliaria Arcana. Elita a hrdinové ze všem koutů známeho světa. Vy jste jedni z nich a vaším úkolem je zachránit říši, která existuje přes 1500 let.

Vypravěč: Jakub "Xarda" Křivohlavý
Systém: Lex Arcana
Počet hráčů: max. 5
Dračí hlídka
Dračák – nejznámnější česká RPG hra, na které vyrostly celé generace hráčů. Poté, co bylo její vydávání ukončeno, jsme vytvořiili Dračí Hlídku, jejího přímého následovníka. Hru, která uchová celkový dojem originálu a zároveň nabízí spoustu drobných vylepšení. A uspěli jsme! Během devíti týdnů se vyprodal celý její náklad a vznikla mohutná hráčská komunita. V čem přesně je Hlídka stejná a čím se od Dračáku liší? A jaké to je navázat na legendu? Přijďte si to vyzkoušet s námi.

Vypravěč: Filip "Gamling" Goldman a Daniel "Ognis" Paraščinec
Systém: Dračí hlídka
Počet hráčů: 6
Drahokamový útes
Širé moře vypadá pusté, pod hladinou se ale skrývá pestrý a živý svět. Poníci zde budují nové město - co se může pokazit?

Hra ze světa My Little Pony ve velmi jednoduchém (ale plně funkčním) systému), který se snadno naučíte během hry samotné - postavy si vytvoříte na začátku hry a pokud máte poníky z předchozích her se mnou, můžete je použít.
Varování: Pokud jsi dívka ve věku 5-10 let nebo chlapec ve věku 15-35 let, dej si pozor, hra je vysoce návyková!

Vypravěč: František "Sniper" Neznaj
Systém: Tails of Equestria (Poníci)
Počet hráčů: 3-5
Duchovia bažín
“Túto trasu určite nikto strážiť nebude.”
- Z porady počas obliehania Ristatu

“Nikdy nezabudnem, nikdy neodpustím.”
- kapitán Mikal von Ankersmit, pre-mortem, očistené od vulgarít

Prekliate mestečko Ristat* sužuje jedna tragédia za druhou. Vojna, brutálne intrigy, sériové vraždy, temnými čarami spôsobená skaza alkoholu,** nákaza šialenstva… a najnovšie začali na ceste močaristým lesom, medzi Ristatom a opevnenou osadou Hostiwitz, miznúť obchodné karavány. Marodéri porazene nordlandskej armády? Zločinci z tej víťaznej? Beštie? Mutanti? A ako je so zmiznutiami spojený nechválne známy miestokapitán stráže, známy len ako “Kislevan” …?

*v nárečí južného Ostlandu známe aj ako Říčany
**ani sa nepýtajte…


Vypravěč: Michal Cáp
Systém: Warhammer Fantasy Roleplay 4th edition
Počet hráčů: 2-6
Duna - Desert Fall
„Co s tím má dělat nálada? Člověk bojuje, když musí, a je jedno, jakou má náladu! Nálada je dobrá tak pro dobytek nebo na milování, nebo na hraní na balisetu. Ale ne na bojování.“

Ve scénáři „Desertfall“ se zhostíte role agentů rodu Atreidů, jejichž úkolem je provést inspekci města Arrakeen a zejména paláce, do kterého se má přestěhovat Vévoda s rodinou. Času není mnoho a proradní Harkonneni za sebou určitě nechali bezpočet pastí a úkladných vrahů.
Hrát se bude v systému Dune: Adventures In The Imperium od Modiphius Entertainment (2D20). Připravené dobrodružství se odehrává v období začátku Herbertovy knihy (1984).
Dobrodružství je až pro 5 hráčů. Postavy budou připraveny, ale pokud máte zájem o vytvoření vlastních, bude možnost domluvit se předem s vypravěčem.

Vypravěč: Jan "cmelieri" Chmelař
Systém: Dune: Adventures In The Imperium
Počet hráčů: 2-5
Idealizer
Planeta Země miliardu let v budoucnosti. V průběhu osmi epoch – světů – byly civilizace s technologiemi překračujícími naše nejdivočejší představy střídány pády do nejhlubšího barbarství. Nanotechnologie, genetické inženýrství, hvězdné brány, dimenzionální cestování, formování planet a samotných hvězd, překonání potřeby hmotného těla – to vše a mnohem více bylo v průběhu času v lidských možnostech. Nyní žije lidstvo v Devátém světě na troskách předchozích civilizací, kterým nerozumí. Tvář planety se změnila a je poznamenána jizvami kontinentálních rozměrů. Pravidelná řada kopců může být povrchem obřího stroje, jeskyně útrobami kosmické lodi nebo pradávnou laboratoří. Tak jako dávní předkové těžili v lesích dřevo a v horách kovy, pokouší se odvážlivci shromáždit dosud fungující technologické artefakty – numenéry, porozumět jim a využít je pro zlepšení každodenního života…
Pohledáváte právě další prastarou ruinu, když tu náhle spatříte další skupinu průzkumníků, v nichž poznáte svoje dvojníky. Jedná se o pouhé šálení mysli? Neškodný projev zařízení nepochopitelného účelu? Mimikry vražedných mimozemšťanů? A proč se vám zdá, že jsou vaše odrazy pokřivené a není s nimi úplně všechno v pořádku?


Numenéra využívá tzv. Cypher System opírající se o dva základní pilíře, jimiž jsou jednak přímá úměra mezi investovaným úsilím a šancí na úspěch určité akce (zásobárny síly, rychlosti a intelektu zde fungují zároveň jako zdroje a výdrž), jednak časté používání jednorázových numenér – udělátek (cyphers), které jsou Devátém světě k nalezení na každém kroku a měly by mít co nejpodivnější různorodé efekty. Uváděné dobrodružství bylo vytvořeno po první edici hry.
Hráči budou rozděleni do dvou samostatných skupin, které začnou hrát dobrodružství odděleně, ale v určitých příběhem daných momentech se spolu budou setkávat.
Pravidla budou vysvětlena na místě, k dispozici budou předpřipravené postavy (osobní deníky jsou v angličtině, ale nejsou příliš rozsáhlé a všechny charakteristiky budou vysvětleny v rámci výkladu pravidel).

Vypravěč: Martin "Smaug" Dvořák a Ivo "Ivo" Denemark
Systém: Numenéra (1. edice)
Počet hráčů: 6-8
Pár zrníček slávy
Zlatá horečka v Kalifornii už doznívá, ale městečko Georgestown stále láká zlatokopy. Zájemců je tolik, že se místní šerif domnívá, že na všechno sám nestačí a shání se po partě ranařů, kteří mu pomohou udržet ve městě pořádek. A že je důvod se otáčet. Kmen Modoků nelibě nese příliv přistěhovalců na jejich terirotium. Bandité sužují kupecké stezky a nikde není bezpečno. A do toho s čínskou pracovní silou přijíždí tajuplný cizinec, který jako jediný má zlata na rozdávání.

Vypravěč: Vašek Valtr
Systém: Genesys
Počet hráčů: 5
Poklad kapitána Smithersa
„Mysíte, že ste dosť ostrí na to, aby ste našli môj poklad ?! Arrrrgh, vy suchozemské krysy! Stavím svoje druhé oko, že bude po vás skôr, než sa dostonate k ostrovu !“

Spoločne sa vydáme na dobrodružnú cestu za pokladom a slávou, kde nebude núdza o napínavé momenty a príležitosť pre hrdinské skutky.
Hra je vhodná i pe nováčikov, ktorí s hraním hier nemajú veľa skúseností.
Pathfinder 2e patrí k jednoduchším herným systémom, kde väčšinu testov rozhodne hod 20 stennej kocky. Na rozdiel od DnD 5e tu je, ale zložitejší manažment akcií, čo znamená, že boj je komplexnejší, ale i zaujímavejší.
Dobrodružstvo už bolo v rámci Žižconu uvedené v roku 2019.

Vypravěč: Michal "Drake" Mikuš
Systém: Pathfinder 2e
Počet hráčů: 4
Rákos, písek a krev
„To není možné, ti zapovězení blázni to opravdu udělali,“ řekl profesor Hinkley a vyběhl ze svého kabinetu hledat pomoc. V rukou držel omšele vyhlížející papír s podivnými znaky, nesoucí novou pečeť.
Pakliže by ho v té chvíli zahlédl nějaký z jeho studentů, nevěřil by vlastním očím. Profesor po uběhnutí pár kroků od svého kabinetu strnul a pohlédl na svou ruku, v níž držel ten záhadný papír. Začínala rudnout.
V tu chvíli mu bylo jasné, že Ten, jenž se páří zatímco požírá, je zpět, a tentokrát nemají lidé na pomoc ostatní, aby ho upokojili. Poslední rychlá vzpomínka patřila jeho ženě, pak vytáhl svůj revolver a střelil se do dlaně. Bezvládnou rukou, která na chvíli přestala rudnout začal ve spěchu psát na zem.


Vypravěč: Ivo "Ivo" Denemark
Systém: Příběhy Impéria
Počet hráčů: max. 5
Skvrna
Sir Kingston nervózně přecházel okolo mahagonového stolku, na kterém ležel stříbrný tác a na něm šálek s nedopitou kávou. Pozoroval ho zelený pár očí.
„Co když se to nepovede?“
„Určitě se to povede. Jen to chce čas“
„Čas? To je právě to, co nemáme. Do úplňku musí být hotovo, jasné?“
„Nekřičte na mě, sire. Možná jste na to měli myslet dřív, než jste začali. Já myslím…“
„Vy! Vy nemyslete!“
Sir Kingston mrštil tácem a káva se rozlila po koberci. Sedící muž však zůstával v klidu.
„Víte vy, kdo já jsem? Vy jste možná špičkou ve svém oboru, doktore, ale se mnou se rovnat nemůžete! Předsedající Sněmu Monks Orchardu, světově známý démonolog a člen několika okultních společností, bez kterých by svět už dávno zanikl,“ sir brunátněl a se zlostí sledoval doktorovu ruku, která cosi čmárala na papír.
„A přesto nemyslím, že činíte dobře,“ odvětil sedící muž.
„Vy mi nebudete říkat, co činím či nečiním dobře. Za svůj dlouhý život jsem vyvolával démony ze všech světů, mluvil jsem se samotným Mefistem a to, co se chystám udělat, bude známé do skonání světa!“
„Sire, pokud se vám to povede, svět skoná asi tak za týden. Už jsme o tom mluvili. Ale já vám mohu pomoci, stačí mi jen, abyste zodpověděl pár otázek.“
Sir Kingston se zastavil před zamřížovaným oknem a zadíval se do široké zahrady. Sledoval všechny ty chorobomyslné chudáky, kteří si ani nezavážou tkaničky, kteří už ani neví, jaký je den. Kteří chcípnou jako potulní psi, nechtění, zavržení, mezi zdmi tohoto sanatoria.
„Třeba?“
„Třeba co vám připomíná tato skvrna, sire…“


Vypravěč: Jan "Lameroff" Nezbeda
Počet hráčů: max. 5
Štít mistra kováře Vermije
Vypráví se legenda že kdysi žili tři bratři, které učil jejich otec Roman z oblasti Harga. To byl jeden z nejlepších mistrů kovářství v Zapovězených zemích ale jeho bratři se moc umu nenaučili. Tento mistr kovář a zbrojíř na konci svého života stvořil artefakt který později nabyl nebývalé slávy a věhlasu. Tehdy jej věnoval vládci krkavčích zemí Zigoferovy jako nástroj pro jeho ochranu a pomoc bránit ji proti nepřátelům. Po tomco otec zemřel byl štít poškozen a tak jej Zigofer nechal opravit jeho syny ti však po tom co zjistili o Zigoferovy už nechtěli sloužit jemu a chtěli se štítem utéci ze zapovězených zemí. Říká se že se stratili někde v okolí černé rokle. Někdo říká, že se vní schovávali před pronásledovateli a už o nich nikdo neslyšel. Pokud by se vám tuto rokli podařilo najít i s tímto artefaktem, měli by jste hotové jmění.Teď když mlha opadla.

Staň se toulavým dobrodruhem, objevuj trosky dávných chrámů, utkej se s krvelačnými monstry, objevuj nebezpečnou divočinu a pokus se přežít všechny nástrahy života.
Zapovězené země nabízí drsnou a neotřelou krajinu plnou nebezpečí, malé vísky a zbytky civilizace po 300 letém řádění krvavé mlhy, která nyní záhadně zmizela. Odkrývají se staré chrámy a zapomenutá místa plné pokladů a cenností. Svět je zde opravu nehostinný a rozhodně zde vládne touha po přežití. Lesy jsou plné monster a žít ve vesnici není zadarmo, bude třeba najít nějaký poklad, abys nemusel žít jako žebrák.
Herní systém je použit zcela dle pravidel Zapovězené země bez úprav. Nabízí několik vlastností, které jsou zároveň vaše životy. V různých oblastech tak můžete být zranění a padnout neočekávaně k zemi. K vyhodnocování se používá zajímavý systém více kostek, který se velmi rychle naučíte. Povolání zde hrají jen menší roli a budete moci používat talenty anebo dovednosti k ověření, zda se vám podaří pokračovat dále. Budete také muset přežít cestu nehostinnou krajinou. Pravidla Zapovězených zemí přinášejí zábavný a neobvyklý systém, nebezpečné souboje a smrtící magii. Je to návrat ke starému dračáku s novodobými a moderními přístupy a pravidly.
Postavy budou před připraveny nebo bude možné si je připravit dopředu. Všechny ale budou začínat úplně od začátku s výbavou jako je v pravidlech.

Vypravěč: Jaroslav Kovář
Systém: Zapovězené země
Počet hráčů: max. 5
Z celého srdce
James byl nervózní. Na tento večer čekal tolik dní! Do tváře se mu opíral chlad, ale v srdci mu plál plamen vášně. Jeho milá šla vedle něj a nic netušila. Další z nočních procházek Londýnem. Sníh křupal pod nohama a všude bylo ticho. Dvojice se zastavila až na kamenném můstku nad parkem. James otočil svou milou k sobě a vášnivě ji políbil.
„Má drahá Jasmine, chtěl bych Vám říci, jak moc Vás miluji. A vím, že Vy mne milujete také…“
Dívka schovala své rudé tváře pod šálu a lehce přikývla. James si klekl.
„Prosím, učiňte mě šťastným. Co na tom, že naši rodiče jsou ze znesvářených rodů. Co na tom, že jsme každý z jiného světa. Chci s Vámi tančit, chci, abyste se ke mně přivinula, a aby Vaše ruka spočinula v mé. Vězměte si mě za muže, Jasmine, a já Vás budu milovat do skonání věků…“
Držel svou milou za ruku, díval se do země a čekal na odpověď. Ticho se zdálo nekonečné, dokud ho nepřerušil podivný kapavý zvuk. James se podíval vzhůru a jala se ho hrůza. Jasmine se na něj dívala prázdnýma očima, z úst jí tekla krev, a v místě, kde bývá srdce, tak často poblázněné smutkem, štěstím i láskou, zela černá díra…


Vypravěč: Jan "Lameroff" Nezbeda
Počet hráčů: max. 5
Žižkovský průvan
„Zavři to okno zatraceně,“ křikl Arbes na svou družku, „vždyť takhle se vůbec nedá psát, pořád tam někdo huláká z hospody.“ Mladý spisovatel zrovna psal fantaskní romaneto, jako kdyby ale ta slova nebyla jeho, jako kdyby někdo vedl… jeho… našeptával… ale hloupost!
„Kde jsem to…“ zamotala se mu hlava a upadl.
Rajská zahrada, jakou si vysnil na papíře, jak je to? Je to jen sen? Realita? I sluhové okolo, o jejichž pohostinnosti a obětavosti napsal celou stránku, to je přeci… ale to není možné! O čem vlastně byl ten příběh? Jaká byla pointa? Jaký byl… konec… ale ne! Konec! Vítr odvál zbytek jeho myšlenek…
Pamatujte dobře, zavírejte ta okna!


Příběhy Impéria jsou volnou adaptací systému FATE zasazenou do steampunkového světa plného magie, v tomto případě v prostředí rakouské monarchie v druhé polovině 19. století.
Systém spoléhá na velké zapojení hráčů do určování směřování příběhu a nabízí tak velmi odlišný zážitek od her vedených z většiny “vypravěčem”, “DM” nebo “PJ”.

Vypravěč: Filip "Arcipředseda" Jirouš
Systém: Příběhy Impéria
Počet hráčů: max. 5